Dienoraštis

Auginkime žmogų, gebantį prisitaikyti prie nuolat kintančios aplinkos

Apibendrinau kasmetinę Kauno rajono pedagogų konferenciją, kurios pagrindinis tikslas – aptarti artėjančių mokslo metų kryptis ir iššūkius, įtraukios mokyklos kūrimo strategijas ir kiekvienos mokyklos bendruomenės įtaką šiems tikslams įgyvendinti.

Pati konferencijos tema – „Bendruomenės galia mokyklos kaitai“ – puikiai įvardija esmines šiuolaikinės švietimo sistemos kryptis ir iššūkius.
Bendruomenės galia turi didelį vaidmenį siekiant tikslų. Tačiau be jokios abejonės didžiausią vaidmenį čia vaidina lyderiai – ugdymo įstaigų vadovai. Sėkmingi vadovai ne tik nustato kryptį, bet ir įkvepia visą bendruomenę judėti į priekį. Kuomet yra pasidalijama sprendimų priėmimais ir atsakomybėmis, kur kiekvienas narys jaučiasi svarbus ir reikalingas, kur yra orientuojamasi į atvirą, pagarbią diskusiją – ten ir stipri galimybė mokyklos pozityviai kaitai.

2024 įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo metai. Pacituosiu Meilę Lukšienę, „demokratija prasideda ten, kur gerbiamas kiekvienas žmogus, kur kiekvienas turi teisę būti išklausytas ir kurti savo gyvenimą kartu su kitais. Mokykla yra ta vieta, kur pirmiausia turime ugdyti demokratinius įpročius – pagarbą kitam, atsakomybę, gebėjimą bendradarbiauti ir siekti bendro gėrio“. Džiaugiuosi, kad Kauno rajone esame jau labai daug padarę ir pasirengę, kad kiekvienas vaikas gautų kokybišką išsilavinimą, atitinkantį jo galias.

O svarbiausia manau, turime atkreipti dėmesį į įtraukties kultūros formavimą: tai reiškia, kad visos mokyklos bendruomenės nariai (mokiniai, mokytojai, tėvai) turi dalintis atsakomybe už įtrauktį, skatindami toleranciją ir supratimą, konšisndien dar kartais trūksta.

Gyvename skaitmeninio amžiaus realybėje, tad konferencijoje pačiu laiku buvo pristatytos ir DI galimybės ir grėsmės. Kad ne tik moksleiviai, o ir mokytojai galėtų suprasti jų galimybes, rizikas ir atsakingą naudojimą.

Manau, kad mūsų pagrindinis tikslas – išauginti žmogų, kuris būtų ne tik kūrybingas, mąstantis, gerai besimokantis, bet kuris ir mokėtų padarius klaidas atsitiesti, ir eiti tolyn. Mokantį suklupti ir atsitiesti, nesigūžiantį nuo ne taip pasakyto žodžio, ar nepasiekusio tikslo, laimėjimo, neišpildyto lūkesčio.

To ir linkiu – auginkime žmogų, gebantį prisitaikyti prie nuolat kintančios aplinkos.