Dienoraštis

Vaikų maitinimas ugdymo įstaigose

Atėjus rugsėjui ir į ugdymo įstaigas sugrįžus įprastam mokykliniam šurmuliui, tėvelių širdyje kirba ne vienas rūpestis: kaip seksis jų vaikams mokslai, ar jie bus sveiki, ar laiku pavalgys…
Vaikų maitinimas ugdymo įstaigose šiandien kelia itin didelį visuomenės susidomėjimą – ši tema plačiai komentuojama žiniasklaidoje, įvairiuose tėvų forumuose. Šeimose taip pat aktyviai diskutuojama apie maitinimo kokybę, stebima, ar tikrai vaikai grįžta iš ugdymo įstaigos pavalgę, svarstoma, ar maistas ugdymo įstaigoje yra sveikas, skanus ir valgomas. Ypač daug nerimo jaučia nevalgių, alergiškų, specialių maitinimo poreikių turinčių vaikų tėvai.
Džiaugiuosi, Kad Kauno rajonas tapo lyderiu, diegiant inovatyvų švediško stalo maitinimo modelį mokyklose. Šis modelis jau yra įdiegtas daugiau kaip 20 rajono mokyklų ir sulaukė itin teigiamo mokinių, tėvų bei pedagogų įvertinimo.
Švediški stalai suteikia vaikams galimybę rinktis iš įvairių produktų – šviežių vaisių, daržovių, grūdinių produktų, mėsos ir vegetariškų patiekalų, atsižvelgiant į jų asmeninius poreikius bei skonius. Tokiu būdu vaikai patys išmoksta planuoti savo mitybą ir geriau supranta, kokie maisto produktai yra sveikatai palankūs ir naudingi jų organizmui.
Praėjusiais mokslo metais naują mitybos modelį pradėjo taikyti Čekiškės Prano Dovydaičio, Kulautuvos, Babtų gimnazijos. Šį rugsėjį naujas modernus švediškas stalas pasitiks mokinius Karmėlavos Balio Buračo ir Vandžiogalos gimnazijų valgyklose.
Vadovaujantis Kauno rajono patirtimi, buvo pakeista Lietuvos įstatyminė bazė, leidžianti mokyklų valgyklose diegti mokinių savitarną, parengtos LR SAM rekomendacijos, kaip organizuoti švediško stalo modelį. Tikiuosi, kad šis modelis ilgainiui taps visų Lietuvos mokyklų maitinimo būdu! Sieksiu, kad ši naujovė taptų dalimi platesnės valstybinės strategijos, kuria būtų siekiama užtikrinti mūsų vaikų galimybę rinktis maistingus, skanius ir jų sveikatą puoselėjančius patiekalus.