Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje surengėme diskusiją dėl mobiliųjų įrenginių naudojimo ugdymo įstaigoje. Diskusija buvo išsami ir produktyvi. Tikslą visos pusės mato vienodą – asmeninių mobiliųjų telefonų ir kitų įrenginių naudojimą mokyklose riboti yra būtina. Niekas negalėtų ginčytis, kad be saiko naudojant mobiliuosius telefonus prastėja mokinių emocinė ir fizinė sveikata, prastėja akademiniai pasiekimai, moksleiviai prasčiau geba susikaupti, auga nerimo ir depresijos tikimybė, menksta socialiniai įgūdžiai. Maža to, socialiniuose tinkluose plinta patyčios.
Tačiau svarbiausias yra ne pats tikslas uždrausti mobiliuosius telefonus mokyklose. Svarbiausia – kad ribojimai veiktų ir duotų rezultatą.
Seime jau kilo keletas iniciatyvų draudimą įvesti įstatymu. Tačiau vis dar nematau įstatymų projektų iniciatorių atsakymų, kas ir kaip užtikrins, kad įstatymas veiktų. Šiandien Seimo salėje išgirdau, kad tai esą – tik detalės. Nesutinku – būtent užtikrinti, kad ribojimai veiktų, ir yra svarbiausias visų mūsų tikslas.
Ne vienas pedagogų atstovas akcentavo – teigiamą rezultatą duoda ne drausminimas ir sankcijos, o susitarimai bendruomenėje. Vienos mokyklos vadovė pasakojo, kad kelią link mobiliųjų telefonų ribojimo pradėjo nuo vienos dienos, vėliau tai tapo „Savaite be telefonų“, o galiausiai mokyklos bendruomenė susitarė, kad telefonų pamokų ir pertraukų metu nebenaudos visiškai.
Tėvų atstovas papasakojo priešingą pavyzdį – vienos mokyklos vadovė draudimą įvedė vienašališkai, tačiau dėl to kyla daug konfliktų, nes į sprendimo priėmimą nebuvo įtraukti mokiniai, o tai sukelia stiprią atmetimo reakciją.
Ministerijoje sudarysiu darbo grupę, kuri parengs mobiliųjų telefonų naudojimo mokyklose tvarkos taisykles – dokumentą, pagal kurį kiekviena ugdymo įstaiga turės pasitvirtinti sau tinkamą ir išdiskutuotą mobiliųjų įrenginių naudojimo tvarką. Jeigu ugdymo įstaigoms tiks ministerijos pasiūlytas rekomendacinis variantas, jos galės be pakeitimų pasitvirtinti ministerijos parengtą tvarkos aprašą. Jį ketiname patvirtinti ne įstatymu, o švietimo, mokslo ir sporto bei sveikatos apsaugos ministrų įsakymu.
Noriu paraginti ugdymo įstaigas sekti tvarkas jau pasitvirtinusių mokyklų pavyzdžiu ir diskusijas bendruomenėse pradėti jau dabar. Koks mobiliųjų įrenginių naudojimo modelis būtų tinkamiausias, geriausiai žinote jūs patys, todėl ir apsisprendimo teisė – jūsų rankose.